00

Intro til bogen

Velkommen til www.flyttevaner.dk. Vi er glade for at se dig. De følgende mange ord er tiltænkt dig, der gerne vil vide mere om danskernes flyttevaner. Dig, der er vild med trends og tendenser og som interesserer sig for, hvad danskernes mange flytninger siger om os som folkefærd. Dig, som er hardcore kommerciel, og hvis hjerte banker lidt hurtigere ved tanken om de cirka 33 milliarder kroner, som den danske flytteøkonomi årligt rummer. 33 milliarder, som din virksomhed kan få fingrene i. Hvis du altså kender danskernes behov og udfordringer, når de flytter.

Ordene er til dig, som deltog i en af de tre konferencer i maj 2018, hvor vi præsenterede forbrugerstudiet ”Flyt dig! Et forbrugerstudie om danskernes flyttevaner” og som gerne vil læse mere, men også til dig, der besøger www.flyttevaner.dk for første gang. Hvis du er her for første gang, kan du kigge forbi vores velkomst og vores introduktion til studiet – men kun hvis du har lyst. Ellers læser du bare videre.

For at forsøge at skabe lidt overblik og struktur i de ti små kapitler, som du kan finde her på siden, har vi inddelt dem i tre afsnit:

  • Tidsånd og samfundstendens: Hvad peger danskernes flytninger på?
    • 1. Danskerne flytter mere end nogensinde før
    • 2. En ny tidsånd flytter ind: Fra tradition til forandring
    • 3. Rodløse børn bliver rodløse voksne
    • 4. Flytter danskerne ind i fremtiden?
  • Kommercielt potentiale: Er der penge i det?
    • 5. Follow the money pt. I
    • 6. Follow the money pt. II
  • Idéer til nye koncepter: Sådan får du fat i flytterne
    • 7. Hvem er flytterne?
    • 8. Flytningens udfordringer
    • 9. Case: Sådan arbejder danbolig med danskernes flyttevaner
    • 10. Otte koncepter til brands, der vil vinde flytterne

Velkommen til. Og flyt dig så.